Mediaconcern Sanoma verkoopt 19 Nederlandse tijdschriften aan mediahuis New Skool Media. Samen met de titels gaan 93 medewerkers mee naar de nieuwe eigenaar.

Het gaat om de titels Home and Garden, Seasons, Knipmode, Knippie, MOTO73, MOTOR, Formule1, Truckstar, Babygids, Roots, delicious, Vorsten, KIJK, Know How, ZIN, Fiets, FietsActief, Procycling en Zeilen. Naar verwachting is de overgang van de betreffende titels eind 2014 volledig gerealiseerd.

New Skool Media is speciaal opgericht voor de overname in mei. Achter het bedrijf zitten oud-medewerker van Sanoma Cor Jan Willig, voormalig financieel directeur bij de divisie Mannenbladen, en Rob Koghee van Blue Flower media, een kleine uitgever met een paar kleine titels en producent van media in opdracht voormalig marketingirecteur van IDG, de uitgever van onder meer Webwereld en Computer Totaal.

,,We zijn trots en verheugd dat we deze mooie overname kunnen doen. Alle 19 titels zijn immers stuk voor stuk sterke merken. We geloven stellig in de kracht van deze mooie merken en zien ernaar uit om ze met nieuw elan verder uit te bouwen”, aldus Koghee in een verklaring.

De Finse uitgever wilde al langer van de titels af.

Na de verkoop van deze titels resten er nog een zevental die de uitgever liever van de hand wil doen. Panorama, Nieuwe Revu Playboy, Grazia, Beau Monde, Nouveau en Marie Claire staan ook nog in de etalage

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl